KJØPSVILKÅR

Selskapet

Innholdet i denne nettbutikken leveres, oppdateres og administreres av følgende selskaper

Shiro & Malou 
www.shiromalou.no
Organisasjonsnummer: 922 389 640
Er det noe du lurer på når det gjelder betingelsene våre når du oss lettest på hej@shiromalou.no

Kjøp/Ordrebekreftelse

Ved bestilling inngås en kjøpsavtale når shiromalou.no bekrefter bestillingen gjennom en ordrebekreftelse. Når du har bestilt varene, sendes en bekreftelse til e-postadressen du har oppgitt. Denne ordrebekreftelsen fungerer som kvittering, og på denne finner du ordrenummeret ditt, som du må ha hvis du kontakter kundeservice, ønsker å spore en forsendelse, eller returnere varen. Hvis leveringstiden endres i ordren, vil kunden bli varslet så raskt sommulig. Du har alltid rett til å kansellere kjøpet uten kostnad før varen er sendt. Shiromalou.no har eier- og tilbaketagelsesrett til alle produkter inntil full betaling er mottatt fra kunden. For å handle hos oss må du være 18 år og shiromalou.no må kunne finn kundens boligadresse.

Når du har fullført bestillingen, sendes en ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du all informasjon om produktet, pris,fakturering og leveringsadresse.
Hvis det er noe feil i ordrebekreftelsen, kan du kontakte oss umiddelbart på e-post til: hej@shiromalou.no

Priser

Du betaler alltid prisen som vises når bestillingen din er gjort, hvis du har kjøpte et produkt til feil pris vil du bli varslet og du vil få pengene refundert. Vi sender din ordre fra Sverige, dette er ikke noe som påvirker deg som kunde siden vi er registrert som et norsk selskap, vi står for eventuelle tollgebyr.

Alle priser er i norske kroner. Prisene inkluderer merverdiavgift på 25%
Når en ordre er bekreftet, kan prisene bare endres av omstendigheter som shiromalou.no ikke kontrollerer. For eksempel vesentligendrede råvarepriser, tekniske problemer med nettstedet, valutaendringer eller endret merverdiavgift. Skulle prisen endres, har kunden rett til å kansellere kjøpet uten omkostninger.

Ikke utløste varer

Ikke utløste leveranser debiteres med en avgift på kr. 249 for å dekke fraktkostnadene dette medfører for oss. Pakken din ligger vanligvis hos Post i Butikk i 14 dager før den returneres til lageret vårt.

Frakt/Levering

Leveringstid
Ordre som kommer inn før kl 12.00 på hverdager sendes samme dag. Leveringstiden for lagervarer er 1-4 virkedager, avhengig av hvor i Norge du bor.
Vi sender pakkene våre med post Nord og Bring

Fraktgebyr

Fri frakt på kjøp over 399 kroner, 49 kr i frakt for kjøp under 399 kr.  Når du har fullført bestillingen, sendes en ordrebekreftelse til din e-postadresse. I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturering og leveringsadresse.

Levering Forsinkelser

Noen ganger skjer leveringsforsinkelser fra våre leverandører utenfor vår kontroll. Dette kan for eksempel skje når en leverandør ikke kan oppfylle leveringsforpliktelsene til oss eller det erproblemer i produksjonsprosessen. Du kan stole på at vi alltid gir deg beskjed hvis leveranser går ut i tide. Som kunde har du alltid rett til å kansellere kjøpet uten kostnad i tilfelle leveringsforsinkelse.

Transport

Vi pakker produktene våre på den beste måten for å beskytte varene under transport. Hvis du kan se at pakken er skadet når du henter den, skal denne skaden alltid rapporteres til rederiet. Skadede pakker annonseres til rederiet umiddelbart etter levering. Hvis du derimot oppdager en skade på et produkt når du har pakket ut pakken som ikke er en transportskade, bør du rapportere det til oss på hej@shiromalou.no
Du og transportselskapet er ansvarlig for risikoen for retur til oss.

Skadade varer

Når du mottar varene dine, er det viktig at du sjekker bestillingen din med en gang. Hvis du har mottatt en feil eller skadet vare, kan du kontakte oss så snart som mulig på e-posttil hej@shiromalou.no

Betalingsalternativer / betalingsvilkår

Kort
Hvis du betaler med kort bruker vi Klarna eller Stripe. Når du handler hos Shiromalou.no, sendes du til en kryptert, sikker side, hvor betalingen finner sted. Ingen konto- eller kortopplysninger lagres av oss. Kortbetalingene benytter 3D-Secure, som er en sikkerhetsstandard utviklet av bankene.
Faktura
Vi tilbyr også betaling med faktura gjennom Klarna, som er den ledende aktøren innen fakturering av e-handel. Med Klarna kan du handle nå og betale etter levering, og du trenger ikke oppgi kontoopplysningene dine. Vi legger ikke på noen ekstra kostnad dersom du velger å betale med Klarna faktura. Betalingstiden på en faktura fra Klarna er 14 dager.
Dersom betalingen uteblir, legges det på et purregebyr på kr. 50,- samt rente på 25,5 %. Ved kjøp gjøres en kredittvurdering, som i enkelte tilfeller innebærer at det innhentes kredittopplysninger. Du får da en kopi av kredittopplysningene på e-post. Personopplysninger håndteres i samsvar med gjeldende lovgivning. Klarna behandler personopplysninger for å foreta kundeanalyse, identifisering, kredittkontroll og markedsføring. Personnummeret ditt brukes som kundenummer. Som kunde kan du også dele opp betalingen, ved å velge Klarna konto i kassen. Med Klarna konto kan du som kunde få avbetaling på beløpet. For mer informasjon, se klarna.com/no

REKLAMASJON OG ANGRERETT

Åpent kjøp/Angrerett

Vi tilbyr 14 dagers åpent kjøp/angrerett selv ved brutt emballasje dersom det kreves at emballasjen brytes for at du skal kunne prøve produktet. Legg imidlertid merke til at emballasjen skal brytes med minst mulig skade. Produkter som ikke kan sendes tilbake etter at emballasjen er brutt er: mat og godteri. Du kan bruke angreretten på brukte varer mot en verdireduksjon. (Dette gjelder kun varer som ikke er unntatt fra angreretten.) Frameldingsretten gjelder ikke for spesialbestilte varer, for eksempel varer du som kunde bestilt med ditt eget bilde eller tekst. Dersom du som kunde benytter deg av åpent kjøp/angreretten, står du for returfrakten (49 kr for bestillinger uten seng 99 kr for bestilling med seng) kostnadene blir trukket fra betalingen din. Du har ansvaret for varen til det at vi mottatt den. Vil du benytte deg av åpent kjøp eller angrerett bruk returskjemaet vårt, når vi mottar en melding vil vi returnere via e-post en retursedel. Ved spørsmål, ta kontakt med kundeservice på e-post hej@shiromalou.no. Vennligst send med eller ha ordrenummer tilgjengelig for raskere behandling. Når vi har mottatt din retur vil du motta en tilbakebetaling fra Klarna/Stripe innen 14 virkedager fra det at du har sendt pakken til oss.

Bytte

Du bruker returskjemaet vårt for å kunngjøre en endring. Du vil motta en returseddel fra oss via e-post, og du vil returnere produktet (e) du ønsker å bytte. Deretter legger du en ny ordre i vår butikk for produktene du ønsker å endre. Vi krediterer kostnadene for returnerte produkter når de er på lageret vårt. Som kunde hos oss tilbyr shiromalou.no også bytterett innen 30 dager fra du bestilte produktet. Dette gjelder bare ubrukte produkter. En endring er gratis.

Reklamasjon

Dersom du får en ødelagt vare vennligst kontakt oss på hej@shiromalou.no og beskriv detaljert hva feilen er. Vi betaler returfrakten ved en evt. retur av vare pga. reklamasjon. Det er viktig for oss at du er fornøyd med dine innkjøpte varer. Reklamasjon for ødelagt produkt ved leveranse/ ikke tilsvarende produkt skal skje innen 60 dager fra du mottok produktet. Refusjon vil skje innen 14 dager etter at vi mottar din retur eller reklamasjon.
Som kunde hos oss tilbyr shiromalou.no også bytterett innen 30 dager fra du bestilte produktet. Dette gjelder bare ubrukte produkter. En endring er gratis.

Privacy policy

SSL

Vi benytter SSL (Secure Socket Layer), hvilket betyr at alle ordrer er kryptert, dvs. helt sikre. Shiromalou.no garanterer at vi aldri leverer ut dine personopplysninger eller e-postadresse til tredjepart, så lenge det ikke foreligger spesielle grunner, f.eks. at politi, statsadvokat eller liknende ber om opplysninger. Du har rett til å få den informasjon vi har registrert om deg og hvis du mener den er feilaktig eller irrelevant kan du be om rettelse eller fjerning fra vårt kunderegister. Kontakt kundeservice hvis du vil ha hjelp med dette. Dine personopplysninger kan kun brukes til markedsføring der du som kunde eksplisitt har gitt ditt samtykke til dette.

E-post fra Shiromalou.no

En tid etter at du mottatt din bestilling sender vi deg en e-post, der vi ber deg om å evaluere din handleopplevelse, samt gi en karakter på produktene du kjøpt. Denne e-posten sendes til våre kunder for å forbedre nettstedet vårt og våre produkter, dette for å skape en bedre kundeopplevelse. Du er ikke pålagt å svare på denne evalueringen.

Force Majeur

I tilfelle omstendigheter som ligger utenfor shiromalou.no rimelige kontroll, f.eks. ved endret lovgivning, offentlige tiltak, streik, blokkade, sabotasje, krig, terrorisme, brann, oversvømmelse, naturkatastrofe, eller lignende, utsettes shiromalou.no forpliktelse til å fullføre kjøpsavtalen så lenge omstendighetene krever det. Dersom en slik forsinkelse overskrider to måneder, har både du og shiromalou.no rett til å heve avtalen med umiddelbar virkning uten å kunne avkreves erstatning.

Tvist

Shiromalou.no følger den svenske Allmänna reklamationsnämndens anbefalinger og svensk lov ved en eventuell tvist. Mer informasjon finner du på EUs felles tvisteløsningsside for forbrukersaker.

Farger

Vi prøver å vise egenskapene til våre produkter så nøyaktig som mulig, inkludert sammensetning og farger. Imidlertid er fargen du ser på shiromalou.no avhengig av dataskjermen, og vi kan ikke garantere at datamaskinen visuelt kan reprodusere farger riktig.